ZoomScaffold
-
A little Script I used myself before, Some codes use czechHek's TowerScaffold.js
It's the first Script that has ever been written by myself.tks
The Script used quadratic function/// api_version=2 (script = registerScript({ name: "ZoomScaffold", version: "1.0", authors: ["CanYun"] })).import("Core.lib"); var ticks = 0; var Scaffold = moduleManager.getModule("Scaffold"); var speed = 0; var zoom = true; var a; script.registerModule({ name: "ZoomScaffold", description: "ZoomScaffold,f(tick)=a*t*t+b*t+c", category: "Fun", settings: { zoomMode: Setting.boolean({ name: "ZoomMode", default: true }), debug: Setting.boolean({ name: "Debug", default: false }), a: Setting.float({ name: "ZoomSpeed", min: 1, max: 100, default: 2.11 }), b: Setting.float({ name: "ZoomDegree", min: 0.1, max: 5.0, default: 0.16 }), max: Setting.float({ name: "ZoomMax", min: 1, max: 10, default: 1.9 }), delay: Setting.float({ name: "ZoomDelay", min: 0, max: 200, default: 40 }), c: Setting.float({ name: "ZoomStartingPoint", min: 0.1, max: 5, default: 1 }) } }, function (module) { module.on("enable",function(){ zoom = true; ticks = 0; Scaffold.setState(true); hideScaffold = ScaffoldModule.array; hideTower = TowerModule.array; ScaffoldModule.array = TowerModule.array = TowerModule.state = !(ScaffoldModule.state = true); }); module.on("update", function () { a = module.settings.a.get()*0.00000001; if(module.settings.zoomMode.get()){ ticks++; Scaffold.getValue("Timer").set(1.0); if(mc.gameSettings.keyBindJump.isKeyDown()||mc.thePlayer.onGround == false){ ticks = 0; a = 0; speed = 1; zoom = true; }; if(speed >=module.settings.max.get()){ Scaffold.getValue("Timer").set(module.settings.max.get()); zoom = false; }; if(zoom == true||ticks >> module.settings.delay.get()){ speed = a*ticks*ticks+module.settings.b.get()*ticks+module.settings.c.get(); Scaffold.getValue("Timer").set(speed); }; }else{ Scaffold.getValue("Timer").set(1.0); }; if(module.settings.debug.get()==true){ Chat.print(speed); }; }); module.on("disable",function(){ Scaffold.setState(false); ticks = 0; zoom = false; speed = 1; a = 0; ScaffoldModule.state = TowerModule.state = false; ScaffoldModule.array = hideScaffold; TowerModule.array = hideTower; }); module.on("jump",function(e){ !isInputHorizontally() && e.cancelEvent(); }) module.on("move",function(e){ !(ScaffoldModule.state = !(TowerModule.state = Keyboard.isKeyDown(mc.gameSettings.keyBindJump.getKeyCode()) && !isInputHorizontally())) && e.zeroXZ();//authors of this part: ["CzechHek", "yorik100"] https://github.com/CzechHek/Core/blob/master/Scripts/TowerScaffoldz.js }) });